Afgelopen weekend was het ‘Amsterdam Blue Print Festival’, een 2-daags onderdeel van de ‘Amsterdam Denim Days’. Omdat ‘denim’ in de retail steeds belangrijker wordt, kon Store3D niet thuis blijven… en dus gingen we wederom op pad om inspiratie op te doen.

Na Milaan was het fijn om dingen die we daar zagen, terug te zien. Zo was het opvallend om weer geperforeerd staal te zien met een afbeelding erop. Wat ook opviel, was dat ‘Oldskool’ items weer terug komen: van een verlichte discovloer tot een pacman apparaat. Los van dit alles, stond natuurlijk denim centraal. Denim dat op ambachtelijke wijze gepresenteerd werd, o.a. door middel van workshops en mensen die met de hand de denim bewerken. Hierdoor wordt een authentieke gevoel¬†opgeroepen.

Over authentiek gevoel gesproken. Dit gevoel wordt in de retail ook steeds vaker gerealiseerd. Oude naaimachines en grove materialen die toegepast worden in combinatie met felle contrasterende kleuren. Dat laatste draagt dan weer bij aan een eigentijds gevoel.

Kortom, het was een festival waar Store3D heel blij van wordt.