Nadat we vorige week eerst de Euroshop in Düsseldorf hadden bezocht, mochten we een dag later op uitnodiging van Forbo mee op retailtour door de stad zelf. We zetten de highlights voor je op een rijtje.

 

Viola’s conceptstore

Een kruidenierswinkel waar emotie de boventoon voert. Producten met leuke en gezellige namen.

 

Saturn

Waar alle andere filialen van Saturn op locaties buiten de stad zijn gevestigd, bevindt deze flagship in een winkelcentrum midden in de stad. Bedoeld als trekpleister voor de omgeving.

 

Barbara Frères

Kinderwinkel met high-end fashion, met merken als Fendi, Valentino en Dior. Heeft de look en feel van een volwassen kledingzaak. Met hun ‘lisa’ hebben ze de Retail Innovatie Prijs gewonnen. Lisa is namelijk in staat om live en online met klanten te communiceren.

 

Manu Factum

Winkel met de goede producten van het leven uit de categorie: het beste van het beste. Uniek is dat van elk type product één variant verkrijgbaar is: de beste aarbeienjam, het beste fietszadel, etc. Boven zijn deze producten niet online verkrijgbaar.

 

Rewe

Supermarkt coöperatie met eigen ondernemers. Heeft als één van de eerste Duitse supermarkten beleving willen toevoegen aan de winkel. Met name in het eerste stuk van de winkel is dit geslaagd: veel inspiratie, ruime paden en lage meubels. Dit botst dan ook enigszins met het tweede deel van de winkel, dat oogt als een standaard supermarkt.

 

Kaufhof Shoe Department

Schoenenafdeling in de kelder van het pand waar een living area is aangebracht. Nieuwe atmosfeer, verschillende plafonds en gouden mannequins als blikvanger.

 

Doornroosje

Door de parkeergarage die onder deze bloemenwinkel ligt, heeft de winkel een verhoging in de vloer. Door de winkel visueel in te delen met een trappartij, is deze verhoging onderdeel geworden van het interieur. Persoonlijk contact staat hier hoog in het vaandel, nog iets dat ze onderscheidt.

 

Foto Koch

Multi channel concept gericht op fotografie, een niche-markt met high-end producten. Fijne en exclusieve ambiance in loftstyle. Uniek is dat webshop in de winkel geïntegreerd is.

 

Breuninger

High-end fashionstore met imposante en inspirerende entree, met verschillende shop in shops die opgaan in de identiteit van Breuniger. Bijzonder mooie inrichting met oog voor details.