TUI Nederland.
Background.
Naar hoger internationaal niveau.
Al jarenlang is Store3D voor TUI Nederland (voorheen: Arke) partner voor de realisatie van de reiswinkels. In 2014 is de wens ontstaan om het toenmalige concept van de reiswinkels internationaal naar een hoger niveau te tillen. Het belangrijkste uitgangspunt hierbij was een éénduidige internationale branding. De omvorming van het oranje Arke logo naar het internationale TUI logo is hiervan een zichtbaar voorbeeld. De basis van het concept, waarbij gastvrijheid centraal staat, is door de gehele marketing van TUI terug te vinden. Van de reiswinkels tot en met de eigen vliegtuigen en accommodaties. Overal wordt dezelfde reis- en merkbeleving gecreëerd.
Design Ideas.
Samenspel van sfeer, materiaal en techniek.
Samen met INK Associates Londen en Studio Linse Amsterdam heeft Store3D dit uitgangspunt vertaald naar een commerciële toepassing in de Nederlandse TUI winkels. Sfeer, materiaal en techniek hebben we bij elkaar gebracht. Een rustig kleurenpallet en goed op elkaar afgestemde materialen zorgen voor een aangename sfeer. Daarnaast zijn de winkels verdeeld in verschillende zones met ieder een andere beleving. Het audiovisuele bedrijf First Impression is continu bezig om de content te verbeteren.




Develop Stores.
130 winkels in 130 werkdagen.
In 130 werkdagen hebben we 130 winkels gerealiseerd volgens het nieuwe concept. Gemiddeld 5 per week dus! Een omvangrijk project, waarin we als Store3D hebben laten zien waar we als regisseur goed in zijn. Met een nauwkeurig samengesteld team en met een formulehandboek (waarin de formule kernwaarden en het concept vastgelegd zijn) hebben we TUI alle zorgen uit handen genomen: van conceptontwikkeling, teken -en vergunningenwerk tot de sleutelklare realisatie beheren en beheersen.
Deliver Experience.
Interactief en selfservice.
Wat merkt de klant van de nieuwe TUI reiswinkels? Behalve een aangename sfeer, is er in elke winkel ruime aandacht voor ontdekken. Door toevoeging van grote touchscreens kan de klant zelf, of met advies van een medewerker, op zoek naar zijn of haar perfecte reisbestemming. Daarnaast is er een gebied gereserveerd waarin de klant zich verder kan laten adviseren en uiteindelijk de reis kan boeken.
Deze manier van werken, waarbij de interactiviteit de traditionele brochure overneemt en aanvult, is volledig nieuw in de reisbranche. Store3D is trots om daar een grote bijdrage aan geleverd te hebben.
Bekijk de film.
TUI Leidschendam.