Bruynzeel.
Van showroom naar welkom thuis.
BACKGROUND.
EEN NIEUWE CUSTOMER JOURNEY.
Het is al sinds 1937 dat de eerste keuken van de spreekwoordelijke band afrolde bij Bruynzeel Keukens. Destijds was het uitgangspunt om de keuken zowel betaalbaar als functioneel te maken. Daar waar toen een traditionele vorm van verkoop plaatsvond, is het tegenwoordig de beleving van de klant die centraal staat. Dus ook voor het keukenshoppen wordt de customer journey aangepast, naar de wensen van nu.
DESIGN IDEAS.
EEN KIJKJE IN DE KEUKEN.
Samen met het marketingteam van Bruynzeel en Ruud Heijenga van de firma Brandfriend, ging Store3D aan de slag om het bestaande concept te vertalen naar ‘Welkom Thuis’. De klant moet het gevoel hebben, bij iemand thuis over de vloer te komen. De wandelschoenen, staan bij de deur en de krant ligt op tafel, de bewoners zijn net even de tuin in gelopen… En de klant neem ondertussen een kijkje in de keuken. Zo persoonlijk en intiem mag het dus zijn. De verhalen van de persona’s vertellen het verhaal van de bewoners. Op die manier wordt het Thuis Bij-gevoel, écht beleefd. Door het toepassen van bijvoorbeeld een oude vloer, die ‘uit een ander huis is meegenomen’, verandert de showroom in een keuken waar geleefd wordt. Elk detail dat je ziet of niet ziet, werd bedacht met dát in het achterhoofd.






DEVELOP STORES.
DE PILOT IS EEN FEIT.
Zodra het duidelijk was dat Store3D betrokken zou zijn bij deze pilot, werd het gaspedaal in gedrukt. Voor zo’n mooi project werd alles uit de kast gehaald. Alles in de nieuwe winkel werd op maat gemaakt. Er werden stalen kooien en houten huisjes ontworpen, ge-ëngineerd en geproduceerd. Een gigantische houten constructie die door de gehele winkel heen staat, zorgt voor de verbinding tussen alle keukens en spreekkamers. Binnen een krappe 3 maanden tijd, was de pilot een feit. Een bijzondere prestatie voor alle betrokken partijen.
DELIVER EXPERIENCE.
OMNICHANNEL IS KEY.
Om te ervaren wat het verschil is met de traditionele showroom, is het raadzaam snel een kijkje te gaan nemen. Het thuisgevoel is doorgetrokken van de winkel, naar de digitale kanalen waarvan gebruik gemaakt kan worden. Want naast het vertrouwde gevoel van de keukens, is er ook ruimte om op de digitale schermen je eigen keuken te ontwerpen. En dat kan in de winkel, maar ook thuis op de bank via de gekoppelde website. Alle kanalen zijn toegankelijk en werken samen. Zowel online als offline, zowel op je tablet thuis, als op het scherm in de winkel. De boodschap is: ‘Welkom Thuis’.